دیوار گابیونی از سبدهای گابیونی ساخته شده است. سبدها از مش سیم سنگین گالوانیزه تشکیل شده است. سازندگان قبل از پوشش مناطق فرسایش پذیر‌، سبدهای خود را با سنگ پر می‌کنند. از سبدهای گابیونی نیز می‌توان برای ساخت دیوارهای خارجی استفاده کرد. این دیوارها غالباً به عنوان دیواره‌های نگهدارنده محافظت از قرضه یا تپه‌ها انجام می‌شوند.

اندازه سبد

تولیدکنندگان سبدهای گبیونی را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. حداقل اندازه معمول 12  اینچ است. سبد این اندازه را با سنگ‌هایی به اندازه کوچک‌تر از سه اینچ یا بزرگ‌تر از هشت  اینچ پر نکنید. قسمت اعظم سنگ‌های موجود در سبد باید به قطر حدود  5 اینچ باشد. سبد‌ها می‌توانند به اندازه 36 اینچ بزرگ باشند که به سنگ‌هایی به قطر6  اینچ نیاز دارند.

اندازه‌های دیوار گابیونی

یک دیوار گابیونی را می‌توان از ضخامت واحدهای سبد گابیونی که در بالای یکدیگر قرار گرفته‌اند‌، ساخت. این بدان معنی است که باریک‌ترین دیوار گابیونی 12 اینچ ضخامت دارد. سیستم‌های دیوار گابیونی معمولاً از سبدهای بزرگ‌تر در قسمت زیرین دیوار استفاده می‌کنند که سبدهای نازک‌تری در قسمت بالا دارند.

ارتفاع دیوار گابیونی

زیباسازی محوطه باغچه با گابیون و سنگ و گیاه(گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند)
زیباسازی محوطه باغچه با گابیون و سنگ و گیاه(گروه معماری پایدار و سبز آرنی لند)

دیوار گابیونی که به درستی ساخته شده‌، می تواند 30 فوت ارتفاع داشته باشد. این امر نیاز به رعایت مراحل ساختمانی مناسب دارد اما باعث می شود دیواری نسبت به تثبیت بانک بالای خاک ایجاد شود. طبیعت باز سبدهای سنگی پر شده به آب اجازه می دهد تا از درون سازه تخلیه شود و می توان آن را به دور از دیواره خاک هدایت کرد.
ساخت دیوار
پایه یا فونداسیون دیوار گابیون پشتیبانی از کل ساختار را فراهم می کند. دیوارها9  فوت یا بیشتر از این ارتفاع نیاز به پایه بتونی 6 فوت دارند. این پایه با زاویه 6 درجه به سمت دیوار خاک شیب می یابد. این زاویه تا دیوار ادامه می یابد زیرا بلوک های گابیون یکی در بالای یکدیگر قرار گرفته اند. این امر به سبد ها اجازه می دهد تا فشار خود را در برابر بانك خاك حفظ كنند.

ساخت دیوار

پایه یا فونداسیون دیوار گابیون پشتیبانی از کل ساختار را فراهم می‌کند. دیوارها ۹ فوت یا بیشتر از این ارتفاع نیاز به پایه بتونی 6 فوت دارند. این پایه با زاویه 6 درجه به سمت دیوار خاک شیب می یابد. این زاویه تا دیوار ادامه می یابد زیرا بلوک های گابیون یکی در بالای یکدیگر قرار گرفته اند. این امر به سبد ها اجازه می دهد تا فشار خود را در برابر بانك خاك حفظ كنند.

homeguides

منبع: https://homeguides.sfgate.com/how-thin-can-gabion-walls-be-13426105.html