تحقیقات جدید در دانشگاه ملبورن نشان داده است که محیط کار سبز و فضای کار باز و طبیعی مثل روف گاردن نه تنها برای محیط زیست و پاکی مناسب است، بلکه باعث افزایش تمرکز پرسنل و کارکنان می‌شود.

در تحقیقات که در ژورنال روانشناسی محیطی (Environmental Psychology) به چاپ رسیده است، از 150 نفر خواسته شد تا بر اساس شماره‌های که جلوی آنها روشن می‌شود آن کلید را از روی کیبورد سیستمشان بفشارند؛ البته اگر عدد سه را دیدند دکمه کیبورد یا همان صفحه کلید را نفشارند.

در اواسط کار به تمام افراد 40 ثانیه استراحت داده شد که تقریباً نیمی از آنها باید به بام سبزی نگاه می‌کردند و مابقی آزمایش شوندگان به سقفی بتنی و لخت نگاه کردند.

تأثیر روف گاردن یا همان باغ بام بر بهره‌وری پرسنل در محیط کار

رهبر تحقیقات و مطالعات دکتر Kate Lee ثابت نمود که افرادی که به محیط سبز و آبنما نگاه کرده‌اند مجدداً انرژی دریافت کرده‌اند و ادامه فعالیت را بهتر به اتمام رسانده‌اند.

مطالعات نشان داده است که این عملیات در طول روز باعث افزایش تمرکز و کارایی کارکنان می‌گردد. البته به طور پیش فرض بیشتر افراد برای کاهش استرس و تقویت روحیه به مسافرت به فضاهای سبز، مناطق بکر، جنگل‌ها یا آبشارها می‌روند؛ به عبارتی به طور ذاتی تمدد اعصاب نیاز به آرامش دارد و آرامش با دیدن فضاهای سبز و فضاهای چوبی و آبنماها نیز حاصل می‌گردد.

این امر باعث شده است در 3 سال گذشته اداره‌ها و شرکت‌ها در شهر ملبورن خیابان Little Collins به فضای سبز در پشت بام یا ایجاد روف گاردن‌ اهتمام بیشتری بورزند.

اگر شما هم علاقه دارید تا در محیط کار و یا حتی در ساختمان خود ار دیوار سبز و تراس سبز و روف گاردن استفاده کنید، تیم مشاوران آرنی ‌لند می‌تواند به شما کمک کند و بهترین محصول را متناسب با مجموعه شما به ارمغان آورد. کافی است با ما تماس بگیرید.

منبع: afr